my sweetheart

Saturday, June 9, 2012

So I look in your direction,but you pay me no attention,do you?

Anger,how do you cope with this one? I personally have a really bad massive huge tempered,don't cha messed with me people. If I'm mad,trust me you won't bear to be around me even if you're my family. 
When I was little (ayat nak poyo speaking ongputih je),none of my family members akan got really freaks out kalau saya buat salah sebab they used to it. Yes,saya dibesarkan dengan tiada seorang pun ada hati nak marah si kecil budak comel kalau jentik sikit terus menangis dan pecahkan tv,yes saya pernah pecahkan tv rumah semasa berusia 6 tahun kerana telah dimarah akibat daripada pulang bermain ketika Maghrib (ayat poyo). Lalu dengan tindakan mengejut,saya telah menolak tv terbabit lalu ianya bersepai (enough with the SPM ayat).

Sejak daripada itu,mereka tidak lagi memarahi saya untuk sebarang kesalahan. Semasa umur 14 tahun,saya ponteng tuition class dan kantoi dengan abang saya,lalu balik rumah je terus kena penampar sebiji dengan pipi gebu. Dengan marah nya,saya ambil pisau kat dapur terus tusuk tayar motor dan 2 biji kereta di rumah,haha (gelak kejam). Semua macam tergamam lantas saya membuat muka poyo,berani nak marah lagi lepas nie?

Setelah selesai,mereka tak pernah marah sebaliknya menggunakan pendekatan bercakap dengan nada rendah walaupun tengah marah. Saya mengaku saya memang panas baran,tiada seorang manusia dalam dunia nie yang boleh cool down kemarahan saya melainkan emak saya. Mungkin korang nak bercakap saya seorang yang sangat kurang ajar,saya tak kisah. Kalau saya ambil peduli apa yang orang sekeliling nak cakap,da lama saya kebulur la nampaknya. 

Jangan cari pasal dengan saya,saya boleh maki orang dalam Bahasa Melayu dan English dengan lancarnya,haha. No la,kalau tak buat salah takkan kena maki. Cuma sekarang kena belajar nak control anger because of it's bad for me and my inner self. Like this morning,baru je lepas bergaduh dengan Encik Boyfie tapi macam biasala dia malas nak layan,pantang betul. Berbeza dengan Late Alex,dia tak pernah buat saya marah walau sekali pun,and even kalau saya marah dia akan mengalah dan cakap,I'm sorry tho not his fault pun. Tapi dengan Encik Boyfie,dia mengalah lepas tu buat muka-malas-nak-layan-perempuan-meroyan jadi ambil lah kau layan perasaan sendiri.

Cara untuk redakan kemarahan perempuan ini senang gila la wa cakap lu,BELANJA MAKAN BEST sahaja,amik aku bocorkan tips. Yes,dengan cara itu la Alex selalu redakan kemarahan selalunya belanja ice cream je,he's so sweet what do you expect? How I missed him each time I get mad sebab selalu terfikirkan muka dia yang cuak setiap kali nampak muncung itik saya keluar. He was my loyal friend,really loyal. Okay enough before I cried.

So,ada cara best lagi tak nak redakan kemarahan please let me know.

amal ismail

No comments: