my sweetheart

Thursday, June 21, 2012

the KWSP thing is

Had umur KWSP sekarang dah meningkat,umur 60 tahun baru boleh keluarkan simpanan. Apakah ini? Habis kalau seseorang tu tak sempat hidup sampai umur dia 60 tahun,habis tak merasa la duit simpanan dia. Kenapa nak ubah had umur sampai macam tu sekali? Itu kan duit simpanan pekerja,duit kitaorang yang bekerja nie? Apa hak sesebuah organisasi tu nak maktubkan rang yang baru tanpa persetujuan semua pihak yang menyimpan? Apa hak korang,cuba bagitau aku.

FOMCA sibuk nak lanjutkan umur pengeluaran,kalau macam tu sampai umur 60 tahun baru merasa nak pakai duit simpanan KWSP nak beli rumah,nak beli kereta baru,nak ubahsuai rumah,nak pergi haji,nak melancong pusing Eropah(impian saya je nie). Tak adil okay,sebelum nie dah elok 55 tahun apasal nak lanjutkan lagi? Memang la bukan berkuatkuasa tahun nie,tapi kalau tahun depan orang yang dah genap usia 55 tahun takkan kena tunggu lagi 5 tahun umur genap 60 baru boleh keluarkan? Apa nie wey,seriously memang tak puas hati. Nak sain petition la macam nie,mana peti petition?

Tak merasa la macam nie nak guna duit simpanan masa bekerja. Katakanlah ajal dah sampai sebelum umur 60 tahun,memang saya hantuilah pegawai yang sibuk-sibuk mak ayam tu nak lanjutkan had umur. Memang saya nak merasa jugak duit jerit perih saya tu,tak adil la macam nie? Siapa nak join buat bantahan aman Bersih 5.0 pulak. Sorry Ambiga,pinjam jap 'perjuangan' adil awak ea,jangan nak kedekut sangat la. Kan sharing is caring?

So,for those who are decided in changing the KWSP age limit,please la consider orang macam saya yang langsung TAK RELA rang itu dilaksanakan. Kalau laksana jugak,memang suruh bos tak payah potong epf lagi la lepas nie,tak pun suruh accountant company simpan duit epf tu dalam akaun lain. Boleh tak buat macam tu? Nak buat jugak tak kira la kalau betul jadi 60 tahun baru boleh keluarkan duit simpanan KWSP tu,mak tak kira tau!

No comments: